Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szivar Szivarok Szivarozás

Szivarozok tehát vagyok!

Szivarozok tehát vagyok!

Szivarkutúra - Szivarozás 2009-2010 Magyarország

Válogatás a GSForum Szivarozás Topikjából

2019. szeptember 05. - The Cigarmonkeys

Helló!

Gondoltam a kúltúrában nyitok egy ilyen témájú totyikot, mert véleményem szerint kicsit komolyabb dolog mint a cigarettázás, és kiváncsi vagyok hogy ti ha szívtok mit szívtok, miket probáltatok, pozitiv negativ tapasztalatok, szokásaitok stb, szal eszmecsere a témában.

én ugymond kezdõ szivaros vagyok probáltam ki már eztazt, szivarkával kezdtem, most kezdek áttérni a nagyobb dohányhengerekre :rolleyes: drága kategóriához még nemvolt szerencsém, jelenlegi kedvencem a Dannemann Moods Tubos, vaniliás szivar, kicsit kisebb darab ezért elég rövid időtartamú de hihetetlen jó aromája van és árban sem rossz. Szoval ha van legalább 1 szivarozótársam itt, szabad a pálya :D

 

Én annyira nem rajongok a szivarért. Néha-néha elmegy, de akkor már inkább cigarettával pusztítom magam.

Volt lehetõségem egyszer kubait szívni (Romeo y Julieta), nagyon jó íze volt, de én megszoktam már a cigit - és azt pedig eldobom 5 perc után, nem tökölök vele órákat. Egyébként mindenki azt mondja h nagyon erõs, de én egyáltalán nem találtam annak. Ilyen pirosmarlboro szint.

 szivarkutura_szivarozas_2009-2010_magyarorszag_5.jpg

Én szeretem a dohányokat, szerencsére kubai származású havertól nagyon olcsóan tudok beszerezni jó minõségû szivarokat. Amikor meg ingyen hoz néha bulikba az még jobb. :D

Cohiba Siglo -kat szokott hozni általában. Viszont sokkal olcsóbban adja mint boltban.

Igazából rosszabb minőségű szivart nem volt alkalmam még szívni, szóval marhára nem tudok viszonyítani, meg hasonlítani. :D

A vége az erõs... De még mennyire. Cohibát próbáltam, ott az eleje persze nem erõs, meg simán le lehet tüdõzni, de a felétõl kezdõdik. A vége meg már annyira erõs, hogy beszívod a szádba, és. kb meghalsz.

most szarul tudom hogy a szivar füstjét eleve nemkell / nemszokás letüdõzni? :lol: :unsure:

eddig nagyrészt mindegyik vége erős volt amit szivtam bár kezdek rájönni hogy hogy kell gyujtani és szivni hogy a vége is kellemesen erős legyen :rolleyes:

Amúgy milyen szivarokat kaptál? Én legutoljára ilyen jeles alkalomból Cohiba Esplendido-t, bár elismerem, hogy nagyon jó, és gyakorlatilag a világ #1 szivarja ismertség/elismertség terén, de nekem az a bajom vele, hogy túl erõs, pedig én a kubai szivarokat szeretem a legjobban, mégis ilyen viszonylatban is erõs, tipikus Cohiba, viszont ezt leszámítva kellemes az aromája, érezni benne egy kis kávébabos ízt, amit én nagyon imádok, épp ezért szívom leggyakrabban a Cohiba Minit, ami nem is szivar hanem cigarillo (szivarka), de mégis olyan igazi kubai, Cohiba ízvilága van, ráadásul nem is olyan drága ahhoz képest, hogy a Cohiba az egyik legjobb és legdrágább márka (1 doboz kb 2500 Ft amiben van 10 szál).

szivarkutura_szivarozas_2009-2010_magyarorszag_2.jpg

Én hobbiszivaros vagyok :) Cigizni nem cigiztem soha, nem is szeretnék. A szivar viszont másabb életérzés szerintem. Legutóbb vizsgaidõszak végét megünnepelve leptem meg magam egy MonteCristo No4 szivarral. Az ára szerintem elég "baráti" (3k), és ahhoz képest nekem az íze is bejött és sokáig is tartott.

Ha szivarozok, akkor mellé természetesen whiskey-t iszok (Chivas/Ballantine's/fekete Johnnie Walker hármas közül valamit).

 

Sok márkát próbáltam már, de mindig visszahúz a szívem a Wintermans-okhoz :D

A Slim Panatellát ajánlom egy kiadós tejszínes fekete mellé. Nem szeretek mellé alkoholt inni, mivel nagyon rátelepszik a torkomra :) Szóval vagy tömény, vagy szivar... a kettõt együtt nem bírom. Persze a Panatellát nyugodtan lehet ahhoz is, de mondjuk a Chambord Corona Deluxe-ot már eléggé merész :D

Kávé mellé még a Cafe Créme passzol. Sok féle van belõle, de az alap, annál szvsz nincs jobb. Sajna a felnyithatós fémdobozosom fenn hagytam albiban :'(

Az AlCapone szivarokat én is próbáltam már, Német szivar, de a származási helye ha jól emlékszem Honduras. Az olcsóbb árkategóriában nem rossz, de ha már olcsó szivar akkor én az olcsóbb Spanyol szivarokat szeretem melyeknek a származási országa valamelyik egyenlítõhöz közeli Dél-amerikai ország (ezért is van a kissé édeskésebb, kávésabb íz, mert felváltva termelik az egyik évben a kávébabot, a másikban pedig a dohányt). Persze a drágább szivarok közül is szeretem a prémium Spanyol import szivarokat, nem olyan erõsek és kaparósak mint a kubai szivarok amiknek van egy kicsi "földes" mellékíze.

szivarkutura_szivarozas_2009-2010_magyarorszag_3.jpg

Az a baj az olcsó szivarokkal, hogy könnyen félreégnek, szívás közben leesnek a borító levelek, leesik a hamu, stb. A jó minõségû szivarnál ilyen nem fordul elõ, sõt azt lehamuzni sem kell, bár ilyen kényelemben már inkább csak a prémium szivarok részesítik a fogyasztóját.

Azt mondom, hogy próbálkozz nyugodtan, a CigarShop-ban például elég jófejek az eladók, odamész egy ezressel a kezedben és kérd az ajánlatát (kb mint egy borkereskedésben). A profi szivarozók általában 4-5 humidort is tartanak, ez egy speciális tároló ládika szivaroknak, általában valamilyen trópusi fából készül és egy pára keringetõ is van benne, hogy a trópusi klímát "szimulálja", vásárlás után hónapokig vagy évekig szokták tárolni a szivarokat, érlelik mint egy jó bort a pincében. Általában alkalomhoz választanak szivart amit egy "mini humidor" szerû tubusban visznek magukkal például összejövetelekre, vacsorákra vagy bármilyen eseményre, és alkalomhoz illõen választja meg a szivarját, akárcsak egy jó borszakértõ.

Szóval a lényeg, hogy ne félj az eladótól tanácsot kérni, hogy õ mit ajánl egy kezdõ szivarozónak, esetleg lehetnek kívánságaid is, én a kávébabosabb, fûszeresebb ízeket kedvelem, a kubai szivarokkal viszont vigyáznia kell egy kezdõnek, általában kesernyések, fás és földes ízük van és persze baromi erõsek, egy ilyen negatív élmény hamar kedvét szegheti egy kezdõ szivarozónak, szóval javaslom inkább egy enyhébb, lágyabb szivart kérj elsõ alkalommal.

Ti harapjátok a végét,vagy szivarvágót használtok? :D :D

Emlékszem mikor egyik haverommal szívtunk,már jól ki volt száradva,leharapta a végét és a fogára tapadt egy csomó kis száraz darabka :D

Most kaptam némi pénzt névnapomra és eldöntöttem, hogy szivarba fektetem, valami olcsóbb, de számomra már bevált márkából veszek pár szálat. Mivel a Guantanamera Decimos már bejött (nem úgy mint a Crystales, az egy gagyi, összegányolt vacak). A Decimos szerintem a gépi sodrású, olcsó szivarok között az egyik legjobb, az ízét is szeretem, és jelenleg 380Ft a CigarShopban/szál, úgyhogy kapásból 4-5 darabot is felmarkolok belõle. Ez is mutatja, hogy az olcsóbb árkategóriában is vannak jobbak, és a drágábbak között is vannak rosszak.

szivarkutura_szivarozas_2009-2010_magyarorszag_4.jpg

Amúgy ti mivel szoktatok rágyújtani? A profi szivarozók a cédrusfa csíkokra esküsznek, de sokak szerint (és szerintem is) ez csak felesleges giccs, egyrészt baromi drága, másrészt semmivel sem különb a sima gyufánál, csak ugye nincs a végén foszfor. Mások meg a sima öngyújtó mellett teszik le a voksukat, de abból is a vihargyújtó a jó, mert hamar megperzseli a szivar végét és gyorsan rá lehet pöffenteni, én magam is ezt szeretem, viszont a benzines Zippo utálatában valóban van valóságalap, mert mire azzal a gyengus lánggal egy szivart meggyújtasz már a torkodban érzed a benzint. Vannak még a spéci szivargyújtók, amik leginkább a vihargyújtókhoz hasonlóak, csak hosszabb és "szúrósabb" a lángjuk ezért ezek a legjobbak ehhez a procedúrához, de nagyon drágák (bár mondjuk én a vízipipázásnál is tudnám hasznosítani, de most nincs ilyenekre pénzem).

Én a vihargyújtóra esküszöm B) De az autós szivargyújtó is nagyon f.sza, csak ahhoz ugye kell a közelben lennie egy autónak :D

zippóval még nem próbáltam, de a cigis ismerõseim is szidják, hogy nem a legjobb (bár azért aki megengedheti magának, csak azért is azzal gyújt rá, mert státuszszimbólum...)

profi és öreg szivarozók észreveszik a különbséget, de közönséges földi halandó tuti nem, pedig nekem elég érzékeny ízlelõ bimbóim vannak, de nem nagyon éreztem különbséget a gyufa, cédruscsík, vihargyújtó vagy öngyújtó között, talán ez utóbbinál kicsit érezni az elsõ pár percben enyhén a gáznak az ízét, de nem vészes, az egyetlen amit nem bírok ki az a benzines Zippo

szivarkutura_szivarozas_2009-2010_magyarorszag_6.jpg

Na ma vettem egy szivarvágót, 700-ért vettem, élesben kipróbálni még nem tudtam, mert egy Guantanamera Crystales szivart vettem mellé ami elõre bevágott. Decimost akartam eredetileg venni, de az eladó csaj mondta, hogy nem túl friss, eleve gagyi állapotban kapták, viszont a Crystales most érkezett és jó egészségnek örvendett így inkább azt vettem, nem bántam meg, pedig nem egyszer pórul jártam már vele, de azokat nem szivarboltban vettem. Ez kifejezetten jó volt (kategórián belül). Csomók nem voltak benne, nem égett félre, íze is volt és elaludni is csak egyszer akart mikor hosszú perceken keresztül nem szívtam bele, de pár erõsebb szippantással megint izzásba hoztam.

Kezdõknek ajánlom egyébként, de csak akkor ha rendes szivarszaküzletben veszik... a benzinkúton és egyéb dohány traffikokban humidor nélkül, tubusban tárolt példányokat messzirõl kerülni kell, nagy eséllyel ki vannak száradva és elõjönnek a hibái. Viszont ha rendesen volt tárolva akkor érezni az ízeket is, nem túl erõs, viszonylag lágy ízei vannak, bár azért letüdõzni nem ajánlatos (egyszer tüdõztem le szivar füstöt, az pont egy ilyen példány füstje volt... hát kb azt hittem lefordulok a székrõl a tüdõm pedig készült szétrobbanni).

a szivarozás abból állt, h átbuszoztam a szomszéd városba, vettem egy szivart, és még ott eltoltam egy ismerõsömnél, vagy ahogy hazaértem azonnal. Humidorra sajna nincs $$$$$.... szivarra se nagyon, szerintem egy kis szünetet kell tartanom, addig marad a cigaretta. :(

Btw, az ilyen szivarozós talikat én alapból visszautasítom. Nagyon jó lehet, aláírom, fõleg ha nem a Heccidai Bakkecske kocsmában van tartva, de én nagyon sokat bénázok a szivarokkal,.. :D Az ilyen félreégés, túlságosan belevágok a szivarba és társai igen gyakran elõfordulnak. De attól még élvezem, és csak ez a lényeg. :closedeyes:

 szivarkutura_szivarozas_2009-2010_magyarorszag_7.jpg

Mivel humidorom nekem sincs, és pénzem sincs rá (a legolcsóbb példányok is 20k körül kezdõdnek) ezért én is akkor szoktam szivarozni mikor elugrom a szivarboltba és veszek, aznap, vagy maximum másnap szoktam elszívni.

Szivarozós tali alatt pedig nem azt értettem, hogy egy rakás szivar fanatikus összegyûlik egy rakásra... persze vannak ilyenek, mint akár a borfesztiválok, de én inkább olyanra gondoltam, hogy egy elegánsabb összejövetelen ahol többnyire szivarozni szoktak mint cigarettázni (például van egy tehetõsebb rokonom aki minden évben a születésnapjára kibérel egy elegáns éttermet és ott van külön szivar sarok), de én például szeretek bálozni is, ahol szokás félrevonulni valamilyen alkoholt fogyasztani és szivarozni/pipázni.

Szóval ha egy ilyen közegben a valóban nagy szivarozók közé beállítok egy olyan szivarral ami egyszerûen csúnyán ég akkor azt eléggé cikinek érezném.

Kaptam ajándékba egy Siglo VI-ot, és kb. gõzöm sincs mit csináljak vele.

Eltegyem késõbbre, valami neves alkalomra? Csak akkor meg az a gáz, hogy kiszárad, és nem lesz jó íze.

Csak úgy meg nem akarom elszívni, nem is tudnám egyedül, mert rengeteg.

Segítõket keresek, jelentkezni nálam lehet. :lol:

Múlt héten volt lehetõségem kipróbálni 3 szivart is, egy Cohiba minit, egy Moods-ot, illetve egy Dannemann Tubes-ot. Hát, egyértelmû, hogy a Cohiba volt a legfinomabb, de a Moods is nagyon kellemes volt. De a Dannemann viszont sokkal hangulatosabb volt, mert ugye az nem a vékony pici szavarka, hanem a rendes, vastag szivar, amit nagyon jó érzés volt elszívni. Valószínüleg veszek hétfõn egyet, mert megfogott ez a szivarozás dolog. :D

 padilla_cigars_szivarok_a_nagyvilagbol_cigarmonkeys_4.JPG

A szivar luxuscikk, csak pénztárca kérdése, hogy kinél mennyire gyakran fordul meg.

Ha nem akarsz kellemetlen élményt, akkor egy valódi, rendes szivar boltba térj be, ott vedd meg max 1-2 nappal a tervezett szivarozás elõtt (ennél tovább nem ajánlatos humidor nélkül tárolni, ez egy olyan cédrus fából készült tároló eszköz, ami megõrzi a szivar frissességét, mivel abban illóolajok vannak, ha kiszárad akkor kellemetlen az íze). Kérd az eladó tanácsát, hogy miként kell meggyújtani, hogyan kell levágni a végét (vagy vehetsz vágott végût is elsõ próbálkozásra) és ami fontos, valami gyengébbet kérj. A kubai szivarok erõsek és kaparósak, kezdõknek nem ajánlom. Nekem anno a Veracruz szivarokat ajánlották, mexikói márka, vannak rövid fajtái (kávés szivarnak is hívják, általában kávé mellett füstölik el, ez olyan 15-20 percet jelent). Kellemes, telt ízvilága van, kicsit kakaós, kávébabos ízzel és nem is túl erõs.

Letüdõzni meg nem kell (mondjuk lehet, de ahhoz sok éves dohányos múlt kell, mert csak köhögés és kaparós érzés lesz az eredménye), szóval rosszul nem leszel tõle. Beszívod, megforgatod a füstöt a nyelveddel, majd kifújod, így a tüdõdbe nem jut, csak a szádban érzed az ízeket. Lehet mellé inni kávét, bort, whiskeyt, csokoládé likõrt, vagy eszegetni csokit, sajtot, szõlõt, vagy ezeket kombinálva. Én például imádom a szivar + fehérbor + sajt + szõlõ kombinációt, ez kicsit olaszos, franciás szokás. Az angolok, skótok, írek (vagy a gengszterek B)) whiskeyt isznak hozzá. A kubaiak pedig mojito koktélt, vagy csak tisztán rumot. A spanyolok kávéznak hozzá (a whiskey mellett ez a másik nagyon elterjedt kísérõ).

Egyéni ízlés kérdése, hogy ki mit szeret hozzá fogyasztani, van aki csak magában szívja, az is egy újabb típus.

Ha megadod a módját neki és nem csak simán elpöffented, akkor akár még tetszeni is fog és a másodikat már nem csak heccbõl fogod elszívni.

 

Mikor bulikba megyünk és jön egyik haver, nála mindig van egy-két szivar amit elõvarázsol :D

Cigit még nem szívtam soha, de a szivar... az a két szivar amit elszívtam nagyobb idõközök közt nagyon jól esett, meg a társaság is olyan volt, hogy megkívántuk. És néha úgy spontán én is megkívánom azóta, de egyedül nem lenne olyan jó elfüstölni.

Ujabban haveromékkal rákaptunk, bár mi is csak néha-néha tolunk el egy szivart, Legutóbb 3 dominikai volt, most hoztam 3 Monte Cristo-t ezek havana-iak. Munkatársam nagyon dícsérte, szóval remélem tényleg olyan jó.

forrás>>>

A bejegyzés trackback címe:

https://szivarom.blog.hu/api/trackback/id/tr1515042146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása